Orlando - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Corina Oosterhout - WaarBenJij.nu Orlando - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Corina Oosterhout - WaarBenJij.nu

Orlando

Blijf op de hoogte en volg Corina

04 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Orlando

27 Juli:
Onze laatste dag in Washington hebben we een klein beetje uitgeslapen om even bij te tanken van al de drukke dagen en al de nieuwe indrukken. Daarna via het Pentagon naar het vliegveld gereden. Het Pentagon is een groot 5-hoekig gebouw waar verder niet veel aan te zien is, maar we wilden het toch even zien. Ook omdat dit bij 9/11 hoort, omdat hier het 3e vliegtuig ingevlogen is.
We kwamen ruim op tijd bij het vliegveld aan. Auto ingeleverd zonder problemen en toen gezocht waar we onze koffers in konden checken. We zagen dat onze vlucht een half uurtje vertraging had. We hadden een tussenstop in Atlanta, om daarna door te vliegen naar Orlando. Er zat anderhalf uur tussen en nu nog een uurtje, dus dat moest lukken. Maar toen we bij de gate aankwamen had hij nog meer vertraging, Ondertussen konden we wat drinken en lekkers pakken, dus dat was goed geregeld. Maar hoe later het werd begonnen we hem toch wel te knijpen. Eindelijk mochten we gaan boarden, maar ze nemen hier echt overal de tijd voor Heel vriendelijk, maar erg irritant als je een gehaaste Hollander bent. Toen we uiteindelijk in het vliegtuig zaten zou de tijd zo zijn, dat we precies landden als we moesten gaan boarden voor de volgende vlucht. Natuurlijk duurde het voor ons nu extra lang voordat die deuren eindelijk eens open gingen. Snel er uit en weer zoeken waar we naartoe moesten om te boarden. Bljikt het dat we ook nog met een treintje mee moeten. Daarna rennen en we komen precies aan als ze aan het boarden zijn. Maar dan is mijn angst nog….hebben de koffers het ook gered  We vragen het bij het vrouwtje wat staat te boarden. Ze zegt: geen probleem, hoe lang ben je hier al? 1 of 2 uur? Wij: 5 minuten haha. Dan gaat ze toch maar even in het systeem kijken en gelukkig….alles oké! We hebben het gered!!
We komen laat aan in het hotel en appen meteen Ingrid even, want die zit hier alleen deze avond nog. Ze zitten bij het zwembad (mooi zwembad en tot 12PM open). Als het zwembad dicht gaat gaan we aan de overkant wat drinken. Even bijkletsen wat we allemaal al gedaan hebben. Hun zijn een week eerder gegaan en hebben voor een deel dezelfde reis als wij. Op een gegeven moment krijgen we geen drinken meer, dus maar lekker ons bedje in. We moeten er ook vroeg uit, want Kyle wil vroeg bij Universal zijn.

28 juli:
Vandaag naar het 1e attractiepark dat op de planning staat. We beginnen met de Universal Studio’s, omdat hier Diagon Alley, de weg is weg van Harry Potter in is en dat is net geopend. We waren al heel blij dat het open was, want dat was nog spannend. De Universal Studio,s is een heel mooi park en gemaakt in verschillende steden, zoals San Francisco, Los Angeles en Londen. We gaan meteen een heavy achtbaan in waar we onze eigen muziek kunnen kiezen, dus gelijk een goede start. We nemen in dit park een beker drinken die we de hele dag door kunnen re-fillen, dus dat is goed geregeld. Ook wel nodig, want het is erg warm. Als we bij Diagon Alley aankomen, gaan we via de stenen muur (net als in de film) de Diagon Alley in. Wat is dit fantastisch mooi gemaakt allemaal zeg! Het lijkt wel of je echt in de film zit. We gaan Ollivander binnen en hij kiest iemand uit om een toverstok te komen halen. Net als in de film zijn de 1e 2 niet goed en zegt hij daarna: I wonder…..en ja hoor….de stok heeft de tovenaar gekozen. Bij de escape from Gringrotts staat een wachttijd van 110 minuten, dus we slaan dat nog even over. Misschien wordt de rij nog minder. In de rest van het park vallen de wachtrijen erg mee. Het Harry Potter gedeelte is sowieso het drukste. Het is ook al heel leuk om hier gewoon lekker rond te kijken. En wat een business qua toverstokken zeg. Je ziet hier iedereen met een stok rondlopen en ook heel veel mensen met de kleding. We zien zelfs de volwassene lopen met tattoo’s en dan allebei een toverstok….toch best bijzonder haha. Als je een stok neemt met een speciaal puntje er aan, dan kan je bij bepaalde etalage,s met een bepaalde beweging dingen laten bewegen. Kyle wil ook nog een stok als souvenir, maar niet met zo’n puntje, want die vindt hij niet mooi. We gaan ook nog met de Zweinstein Express naar het andere Universal park (Island of Adventure). Ook weer erg mooi gemaakt. Je gaat via perron nine and three quaters, naar de trein. Je lijkt echt door de muur te gaan. In de trein krijg je een coupé aangewezen. Als je gaat rijden zie je in het raam allerlei dingen van het Harry Potter verhaal voorbij komen. Daarna kom je met de trein bij Hogwarts (Zweinstein) aan. Dit gedeelte van het park is ook al zo mooi gemaakt. Je hebt hier het kasteel en ook zweinsveld. En natuurlijk kan je er boterbiertjes kopen.
Na een lange dag nog even zwemmen bij het hotel en dan weer lekker ons bedje in.

29 juli:
Vandaag staat Busch Gardens op het programma. Een pretpark met tussendoor een safaripark. We gaan meteen in de rij bij de Cheetah hunt, want volgens Kyle is dit en toffe 8-baan. De wachtrij is lang, maar dan hebben we die in ieder geval gehad. Als we al bijna helemaal vooraan staan, geven ze ineens de melding dat er onweer in de buurt is en dat al de attracties voorlopig sluiten. We blijven wachten maar na een uur zijn we het beu en hebben we het idee dat ze nooit meer open gaan. We balen flink. We hebben hier 1 dag en nu staan we al bijna een halve dag te wachten en hebben we nog niks gedaan. We gaan klagen bij de informatiebalie en krijgen 4 nieuwe kaartjes, zodat we een andere dag terug kunnen komen. We twijfelen nog heel erg, omdat dit park een uur rijden was. We besluiten om alles te doen wat wel open is en dan te kijken wat we doen. Er blijkt echt helemaal niks open te zijn, wat we erg overdreven vinden, want de zon schijnt lekker. Ineens gaan ze allemaal weer open. Dus snel weer in de rij. Het is ondertussen niet meer zo druk. We denken dat er heel veel mensen naar huis zijn gegaan. We kunnen deze dag toch nog al de attracties doen, dus we hoeven niet meer terug. We maken nog wel 2x mee dat ze alles stil leggen, maar nu niet meer zo lang. Kyle wilde naar dit park, omdat er vette 8-banen waren en dat klopte ook wel. Er zaten een paar stoere tussen. En ook heel bijzonder dat er tussendoor allemaal dieren zitten.

30 juli:
Vandaag weer een dagje Universal, maar dan Island of Adventure. Dit park ziet er weer heel anders uit dan het andere. Deze is ingedeeld in thema’s, zoals Toon Lagoon, Jurrasic Park en Marvel’s super hero Island en natuurlijk het Harry Potter gedeelte. Ook weer allemaal erg mooi gemaakt. Er zijn in Universal heel veel simulators. Soms gecombineerd met een 8-baan of een 3D film. Zo lijkt het of je er echt zelf inzit. Er zijn ook een aantal waterattracties. Deze zijn echt niet te vergelijken met Nederland. Als je hier uitkomt ben je tot aan je ondergoed door en door nat. Wat best lekker kan zijn met deze temperaturen. In het kasteel van Harry Potter (als je in de wachtrij staat) laten ze ook heel veel dingen zien van de film, zodat wachten niet zo erg is. Je komt ook de pratende en bewegende schilderijen tegen. Kortom de moeite waard! Kyle heeft deze dag ook zijn souvenir gekocht….de toverstok van Dumbledor (Perkamentus).

31 juli:
Nu even wat anders op het programma…Wet ’n Wild! Een waterpark! Heerlijk even zo’n dag tussendoor, want onze voeten kunnen wel wat ontspanning gebruiken. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er zelf niet veel van verwacht had, maar wat een gaaf waterpark. Echt weer hele andere dingen dan dat je in Nederland tegenkomt. Zo was er de Brainwash….je zit met z’n 4e op een band en gaat in het donker door een buis en komt dan in een soort schuine tol. De H2O disco, was ook zo iets. Met z’n 4e op een band en dan kom je in een soort cirkel en val je daarna in een gat. En dan was er nog de bomb. Je gaat in een heel klein hokje staan en dan laten ze het luik onder je open gaan en val je steil naar beneden van de glijbaan. Super eng, maar wel gaaf! En je krijgt gelijk een kontmassage  Kortom weer een geslaagde dag en weer even wat anders.

1 augustus:
Vandaag de laatste dag in Orlando. En dat is ook precies goed moet ik zeggen. We zijn weer toe aan wat anders. Vandaag gaan we nog even terug naar allebei de Universal parken om de dingen nog te doen die we nog niet hebben kunnen doen en nog wat dingen te doen die we graag nog een keer wilden doen. Omdat er bij the escape from Gringrotts iedere keer een hele lange rij stond waren we de 3e dag in de single rij gaan staan. Dit gaat een stuk sneller, maar daardoor hadden we wel een heel stuk van het binnengedeelte gemist, waar je normaal staat te wachten. En omdat dit allemaal zo mooi gemaakt is vroeg ik of ik alleen even een foto mocht maken. Die man nam me gelijk overal mee naartoe en er was veel meer dan ik dacht. Echt super vriendelijk allemaal en hij zei zelfs nog: moet je hier geen foto van maken. Dit maak je in Nederland echt niet mee. Ze zijn zelf ook erg enthousiast. In het Harry Potter gedeelte is ook een ijsco winkeltje. Iedere keer als we er voorbij kwamen stond er een hele rij te wachten, zelfs ook nog buiten. We dachten daar gaan we echt niet voor in de rij staan, maar deze laatste dag was de rij iets korter en hebben we het toch maar gedaan. Zeker geen spijt!! Wow dit was echt de moeite waard! Heerlijk ijs! En heel apart! Nog even in het donker in de Rip Ride Rocket en dan zit er weer een geslaagde dag op en nemen we afscheid van de parken en gaan we morgen richting zee! Nog heerlijk een weekje een klein beetje ontspannen. Ik zeg een klein beetje, want hier willen we ook nog van alles haha.