Key Islamorada - Reisverslag uit Islamorada, Verenigde Staten van Corina Oosterhout - WaarBenJij.nu Key Islamorada - Reisverslag uit Islamorada, Verenigde Staten van Corina Oosterhout - WaarBenJij.nu

Key Islamorada

Blijf op de hoogte en volg Corina

04 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Islamorada

4 en 5 Augustus

Inmiddels zijn we weer in Nederland, maar ik wil toch even mijn verslag verder afmaken voor de liefhebbers en als herinnering voor ons zelf.
Na Fort Myers zijn we doorgereden naar Key Islamorada. Onderweg hadden we heel veel regen, dus geluk was dit een reisdag. We hadden thuis al gepland dat als we in Key Islamorada waren dat we daar zouden gaan duiken, want hier waren de mooiste riffen.
Voordat je in Key Islamorada aankomt kom je door Key Largo. Dit is de wahala van het duiken, dus zo gauw we een duikschool tegen komen gaan we even informeren. We krijgen wat informatie en we besluiten om morgen mee te gaan. De optie was ook nog vanmiddag, maar het weer is nog steeds niet mooi, dus we besluiten toch tot morgen te wachten. We rijden door naar ons hotel en zien dat er naast ons hotel ook een duikschool is. Dus we besluiten om hier ook nog even te informeren. Hier geven ze ook een prijs aan en zeggen erbij dat er ook nog tax bovenop komt. Hier moeten wij trouwens erg aan wennen. Je ziet een prijs en denkt oké, maar dan komt er nog tax bovenop. Met tax is het duurder, dan bij die andere, maar we beginnen te twijfelen of die andere duikschool gewoon niet gezegd heeft dat er tax bovenop komt, dus zodra we op de kamer zijn gaat Hans even bellen. Hier komt ook nog tax bij en dan is dat dus nog duurder en moeten we ook nog een half uur rijden. We zeggen dus dat we dan niet komen. En gaan het regelen bij de duikschool naast ons hotel.
We hebben hier trouwens een hele mooie kamer met uitzicht op de haven, waar onze boot ligt waar we morgen mee gaan varen. We hebben ook een zwembad met uitzicht op de zee en een privé strand, dus helemaal geweldig. We hopen nu dus wel dat het morgen mooi weer is.
Ze hebben hier trouwens ook 2 game-kasten, een met Pac Man en een met Donkey Kong. Jeugdsentiment voor Hans en mij!

De volgende dag moeten we om 8 uur bij de duikschool zijn. Het bootje ligt nu bij ons in de haven, dus dat is helemaal perfect. Als we op de boot aankomen staat alles al voor ons klaar. We zien alleen geen duikpakken. Ze zeggen dat dit niet nodig is, omdat het water zo warm is.
Na een klein stukje varen zien we dolfijnen naast de boot. Helaas springen ze niet uit het water, zodat we geen foto kunnen maken.
na een half uurtje zijn we bij de eerste duikplaats. Ze hebben gelijk het is echt niet koud onder water. Ook niet als je wat dieper gaat. Het is erg mooi en we zien heel veel groepen vissen bij elkaar. Niet zo gekleurd als in Egypte, maar wel mooi. Ook zien we nog een haai. Kyle ziet hem als eerste en we gaan hem even achterna om hem goed te kunnen zien. Hij zwemt dichtbij.
Daarna nog een stukje varen en dan weer een 2e duik. We hopen schildpadden te zien, maar helaas die krijgen we niet te zien. Daarna varen we weer terug naar ons haventje. We zien om 11.15 uur al weer terug, dus we hebben nog een hele dag om lakker van het strand en de zon (want ja, het is vandaag weer een stralende dag) te genieten.
We installeren ons in heerlijke 2-persoons strandstoelen. Even bijkomen van al de indrukken van de hele vakantie en even de buiken en ruggen bij laten kleuren, want inmiddels hebben we er shirtjes en korte broeken in staan :) In de zee zijn ze ook bezig met demonstraties flyboarden. Erg stoer en we hebben er thuis ook wel eens naar gekeken, maar hier is het erg prijzig. Kyle gaat informeren hoe duur het is. Nou dan kunnen we het dus nog beter in Nederland doen. Het kost 280 dollar. In nog geen 28 jaar dus!
´s Avonds gaan we een leuk restaurantje zoeken. Ik wil heel graag lekker aan het water eten. We gaan een stukje rijden en we komen een tent tegen die op Porky´s pikante pretpark lijkt. Kyle en ik gaan even kijken en vinden het wel gezellig. We kunnen buiten eten en de menukaart bevalt ons ook. Dus even Hans en Saya laten kijken en die zijn het er ook mee eens. We krijgen een mooi plaatsje aan het water en een leuke ober :) Het eten is ook heerlijk, dus dit was een goede keus.