Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Corina Oosterhout - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Corina Oosterhout - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Blijf op de hoogte en volg Corina

27 Juli 2016 | Thailand, Chiang Mai

Het is lang geleden dat ik wat geschreven heb, maar we hebben het nogal druk gehad. We zitten inmiddels al een paar dagen in Pai. Ik schrijf nu Chiang Mai en probeer morgen Pai te doen.
De eerste dag hebben we lekker rond gelopen in Chiang Mai. We zijn naar de oude stad geweest en daar zie je het echte thaise leven. We zagen schoolkinderen lekker buiten spelen en mensen op straat die van allles verkopen. Ook de electricteit is hier mooi om te zien, zo'n puinhoop is dat haha.
's Avonds zijn we weer lekker naar de nightbazar gegaan natuurlijk. Saya kan hier maar lekker shoppen. Wat ze dus ook doet :)

De andere dag hadden we een dagje bij Elephant Care geboekt. We wilden graag wat met olifanten doen, maar er niet op rijden, omdat ze er nu allemaal achter zijn gekomen dat dat helemaal niet goed is voor zijn rug. Ook wilden we niet dat ze vast zaten of kunstjes moesten doen. Nou we hadden dat super goed gedaan. Ze waren hier super lief voor de olifanten. Ze liepen gewoon vrij rond en mochten doen wat ze wilden. Toen we aankwamen gaven ze ons allemaal bananen. Nou toen hadden we natuurlijk gelijk vrienden gemaakt :) we hebben ze heel veel bananen gegeven. In het begin was het nog even aftasten, want ze zijn wel erg groot zo dichtbij. Maar daar waren we snel doorheen. De kleintjes mochten alleen watermeloen, dus die hebben we daarna gevoed. Als je bon bon riep tikden ze hun slurf op en kon je het in hun bek stoppen. Of je gaf het aan in hun slurf. Als je niet uitkeek, pakte ze het zo uit je handen.
Daarna kregen we een erg mooi thais pakje aan en mochten we de olifanten een modderbad geven. Dit vonden ze ook heerlijk. Ze gingen er lekker voor liggen. De mannen die de olifanten verzorgde vonden het ook leuk om mij een modderbad re geven. Ik weet niet warrom ik dit altijd aantrek, maar het zal wel op mijn voorhoofd geschreven staan :) Naderhand kreeg Saya ook een modderbad.
Daarna kregen ze nog meer eten. Ook kregen we kusjes van ze. Eentje gaf me zelfs een zuigzoen op mijn voorhoofd haha.
Daarna mochten we ze lekker in bad doen. Wassen in de rivier. Lekker nat spetteren met water. Dit blijft leuk voor jong en oud :)
Daarna een heerlijke lunch gehad en toen afscheid genomen van onze nieuwe vrienden. Daarna via een dorpje naar een waterval gelopen waar we in mochten zwemmen en daarna zijn we gaan raften op een bamboevlot. dit was erg leuk en soms nog beste spectaculair, want als je achterop zat ging het vlot vaak door bossen heen. Ik ben vaak op het vlot moeten gaan liggen en was dus ook drijfnat.,
Daarna was deze geweldige dag helaas voorbij. We hebben super genoten.

De dag erna hadden we ziplinen geboekt bij Eagle Track. Het kostte eigenlijk 2400 bath voor een gold package (de grote route) maar als je een masnd van te voren boekte was het 2000 en 2 wekwn van te voren 2200 bath, maar omdat wij nergens aan vast wilden zitten hadden we dat niet gedaan. Maar ondat we met z'n 4e zijn vroegen we of we korting konden krijgen. Dat kon niet, maar als we met de vroege groep zouden gaan (7.00 uur opgehaald) zouden we maar 1900 bath hoeven betalen. Dat deden wij als zuinige Nederlanders natuurlijk meteen. Tel uit je winst. 4x 600 bath minder :)
Uiteindelijk werd 7.00 uur ophalen 7.45 uur, maar goed.
Daar aangekomen kregen we allemaal een tuigje om en kregen we een stokje met een haak mee. Ik vroeg waar dit vior was....a monkey stick zei hij. Nou ik was benieuwd. Achteraf was dit onze rem haha. Het was echt super gaaf. We zoefden heerlijk door de mooie jungle. En we hadden ook vrije vallen naar beneden. De hoogstecwas 40 meter. Op het einde kregen we nog een lekkere lunch en een t shirt. Weer een heerlijje dagje dus.

Toen we terugkwamen bij ons guest house zijn we eerst naar een massage salon geweest en hier hebben we een heerlijke thaise massage gehad. Hans wist niet zo goed of hij het nu wel lekker moest vinden. De dames van Saya en mij miesten ook om ons lachen dat we niet zo lenig waren, naar we zijn tenslotte geen thaise p, die hun benen al de kanten op kunnen bewegen :)

Daarna zijn we doorgelopen naar de zondagmarkt. Eerst over walkingstreet waar ze allemaal eetkrampjes hebben gelopen. Zo gaaf om te zien. Bij ieder kraampje kan je wat anders bestellen. Van sushi tot kebab, thais eten en pancake en heerlijje smoothies. Je kunt het zo gek niet bedenken. En het kost ook nog eens niks. Nadat we ons buike vol hadden zijn we over de markt gelopen. Hier hadden ze weer hele andere dingen dan op de nightbazar en er waren ook mensen muziek aan het spelen. Kortom een hele gezellige markt, maar wel heel druk.

Daarna lekker ons bedje in, wamt de volgende dag gaan we op een scooter naar Pai.

• 27 Juli 2016 - 19:04

Rien Van Der Krabben:

De mannen die de olifanten verzorgde vonden het leuk om mijn een modderbad te geven, hoe zou dat toch komen??? Ik kan daar geen antwoord op geven maar het staat niet op je voorhoofd. Jullie hebben vele leuke dingen gedaan, dit is echt een soort vakantie die mij ook ontzettend aanspreekt.

Iedere keer geniet ik weer van jullie verslag en de mooie foto's op Facebook. Geniet nog van julli8e vakantie en ik ben heel nieuwsgierig naar jullie andere foto's en jullie verhalen.

• 27 Juli 2016 - 19:11

Annie:

hoi schatten dat zal wel heel gaaf zijn geweest de jungle het lijkt mij fantastisch
    en je hebt weer veel uitgespaart haha
    fijn dat jullie zo genieten
    groetjes van ons

• 27 Juli 2016 - 20:32

Wilma:

Was weer heerlijk lezen, morgen ga ik er ons moeder weer mee verblijden.
    Kusjes

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Thailand

Ik ga weer proberen om een reisverslag bij te houden, om jullie thuis ook een beetje mee te laten genieten :) We hebben volle dagen en zijn dan 's avonds vaak heel moe, dus ik probeer het vol te houden.

Vrijdag 15 juli zijn we 's middags om 13.05 vertrokken naar Bangkok met een tussenstop in Moskou.
Het was een vermoeiende vliegreis. Normaal vind ik het altijd koud in een vliegtuig, maar nu was het erg warm en hadden we ook veel turbelentie. In Thailand is het 5 uur later, dus we kwamen om 8.30 uur 's ochtends aan in Bangkok en je moet dan gelijk het thaise ritme in om een jetlag te voorkomen, dus een lange dag.
Daarom hadden we besloten om maar meteen een fietstocht van 5 uur door Bangkok te gaan doen. Wat achteraf een zeer goed idee was. Thuis had ik al wat informatie verzameld en iedereen was erg enthousiast over Co van Kessel, een Nederlandse fietsorganisatie. Nou daar hadden ze zeker gelijk in. We hebben heerlijk gefietst door de straten van Bangkok. Dwars door Chinatown en allerlei kleine straatjes waar je normaal niet zou komen. Ook gingen we nog met een longtailboot over de klongs van Thailand. Leuk om te zien hoe die mensen aan het water leven.
Daarna zijn we nog naar een groot warenhuis gegaan en even het Hardrock café in geweest. Toen zijn we toch nog pas om 23.30 uur gaan slapen, dus zaten we gelijk in ons ritme.

De andere morgen gingen we op weg naar Kachanaburi. Eerst even lekker ontbijten bij een tentje in onze straat. Volgens mij waren wij de enige gasten in lange tijd haha. Het werd gerund door een ouder thais echtpaar, die geen woord engels spraken, maar dit maakte het wel leuk en we hebben heerlijk gegeten. Daarna met een taxi naar het bus station gereden. Hans wilde instappen en ging bijna achter het stuur zitten.....even wennen dat het stuur aan de andere kant zit :) Vanuit het bus station zijn we met een minibusje naar Kachanaburi gerden. Toen we daar aankwamen wilden we door naar ons drijvend hotel, maar omdat dat nog 80 km van het centrum lag was het handiger om eerst de bridge over the river Kwai te bezoen, anders moesten we heel die weg werr terug. We vonden een hele lieve taxi chauffeur ( nou ja, hij vond ons :))die ons wel naar ons hotel wilde brengen en dan een tussenstop bij de brug wilde maken. Daar hebben we 3 kwartier rond gelopen, terwijl hij op onze spullen lette. En daarna bracht hij ons naar ons hotel. Hij gaf gelijk zijn kaartje voor als we hem nog nodig hadden.
Met de boot moesten we verder naar ons hotel. Het is niet op een andere manier te bereiken. Wat een prachtige locatie. Midden in de rivier ligt het hotel en er was geen stroom. Alles werd met olielampjes gedaan, erg romantisch en sfeervol.
Toen we aankwamen zijn we gelijk de rivier in gesprongen. Hier kon je aan het eind van het hotel inspringen en dan kon je met de stroom mee drijven en moest je zorgen dat je er op tijd weer uit ging. Na lekker te zijn afgekoeld zijn we lekker gaan douchen en hebben we nog even gechild in onze hangmat, om vervolgens te gaan eten. Daarna nog gezellig bij elkaar gezeten met de sfeer van het olielampje. Ook hebben we toen nog even onze lieve taxi chauffeur gebeld om te vragen of hij ons de andere dag naar de Erawan watervallen wilde brengen en daarna lekker slapen. Ik heb niet veel geslapen door het kabbelende water, maar de rest heeft super geslapen.

De volgende ochtend een heerlijk ontbijtje. En ook kwam er nog een olifant in de rivier om lekker te eten. Daarna hebben we nog een wandeling door het het dorp van de Mon mensen daar gemaakt. Ze wonen acher het hotel. Daar zagen we een schooltje waar op de tafeltjes nog de schriften van de kindjes lagen en ook de schoolboeken konden we bekijken :)
Daarna werden we om 9 uur opgehaald met de boot om weer naar het vaste land te gaan en daar stond onze taxi chauffeur al weer te wachten. We hebben hem toen gelijk gevraagd of hij ons misschien ook nog na de watervallen naar Damnoen Saduak wilden rijden, want dat was sowieso een uitdaging hie we daar zouden komen en dan hadden we gelijk iemand die op onze tassen kon passen bij de watervallen. Zongezegd, zo gedaan. Hij werd onze prive chauffeur voor de hele dag. We kwamen ronf 10.30 uur bij de watervallen aan en daar kon je 7 verdiepingen omhoog. Met tussendoor steeds water om lekker in te zwemmen. De watervallen waren niet bijzonder (misschien zijn we al te veel verwend), masr het was super leuk om er lekker in te zwemmen. Bij de bovenste waterval zagen we ook apen. Eentje had er bijna onze tas leeggeroofd. Ik snap nu waar de uitdrukking brutale aap vandaan komt :)
We hebben hier 4 en een half uur lekker gezwommen. Bij een waterval kon je er ook vanaf glijden. Hier waren bijna alleen maar jonge thaise jongens, die het geweldig vonden als wij er ook vanaf gingen :)
Rond 15.15 uur zijn we weer doorgegaan naar Damnoen Saduak wat nog best een eindje rijden was. Onderweg ging het op eens heel hard stormen en regenen. Onze lieve chauffeur stapte snel uit om de zeilen dicht te doen, want we hadden namelijk een open taxibus. Het was mooi om te zien zo achterin. Maar levens gevaarlijk. Er waaide een paar keer lege tonnen over de weg. Die soms maar net ontweken konden worden. Zo snel als het begonnen was hield het ook weer op. Onze chauffeur bracht ons bij een hotel. We hadden gevraagd om ons dicht bij de floating market te brengen. Maar het was een heel sjiek hotel en we vonden het veel te duur, maar hij was zo lief geweest en we ikden hem niet voor zijn kop stoten, dus treuzelde we een beetje tot hij weg was en hebben toen als ecbte backpackers de rugzakken op gedaan en zijn gaan lopen om iets anders te zoeken. Al heel snel kwamen er mensen aan die ons wilde helpen, maar iets verderop was onze taxi chauffeur gestopt om iets te gaan kopen en hij zag ons staan met onze rugzakken. Huj bleef allemaal kijken, dus we zijn even naar hem toe gelopen om het uit te leggen. Ondertussen was hij al iets anders voor ons aan het regelen, maar dat hoefde al niet meer, want die andere mensen hadden al een busje laten komen om ons weg te brengen naar een hotelletje. Echt super behulpzaam en vriendelijk zijn ze hier. Ook al spreken er heel veel geen woord engels ze proberen alles te doen om te helpen.

De andere morgen zijn we al vroeg naar de drijvende markt gelopen