Key West - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Corina Oosterhout - WaarBenJij.nu Key West - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Corina Oosterhout - WaarBenJij.nu

Key West

Blijf op de hoogte en volg Corina

06 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Key West

6 augustus

Vandaag rijden we door naar Key west. Het zuidelijkste puntje van de Verenigde Staten. Onderweg komen we op gedeeltes over een brug waar je aan 2 kanten zee hebt. Erg mooi om te zien.
Ook hier hebben we weer een mooi hotel en vooral het zwembad is erg mooi. We zeggen tegen de kinderen dat we even naar de zee gaan en dat ze dan nog lekker even kunnen zwemmen in het zwembad. Omdat Kyle geen zee mens is en Saya graag wifi heeft, bevalt dit voorstel erg goed!
De zee is een mooi wit strand met palmbomen. We hebben ook onze snorkels meegenomen en gaan even onderwater kijken. Heel veel valt er niet te zien, maar we zien toch een aantal lichte visjes. Ook ontdekken we dat er veel zee egels zijn, dus voorzichtig zijn!
Daarna dus lekker in het zwembad. We hebben een plaatsje in een chillhoek met een super grote lounchebank. We besluiten hier ook wat te eten. Dan kunnen we vanavond op ons gemak naar het stadje, want ik wil graag de pier zien met de beroemde zonsondergang.
Als we daar aankomen is er al volop gezelligheid. Er is een man vol passie aan het zingen en hij doet het erg goed. We vinden een perfect plaatsje, precies waar de zon onder gaat. Ik heb al wel door dat die perfecte zonsondergang het niet gaat worden. Hij gaat precies onder achter een eilandje en er is ook geen wolkje aan de lucht. Wolken maken een zonsondergang toch meer bijzonder. We waren ook wel erg verwend met de hele gave zonsondergang in Fort Myers. Die was echt perfect!
Maar het is een gezellig pier, dus aan vermaak geen gebrek. Als de zon onder is gegaan lopen we weer verder. Op de pier zijn ze bezig met allerlei animatie, maar de kids willen liever de winkel straat in, dus dat doen we. Saya wil nog wat souvenirs en Kyle is opzoek naar een nieuw horloge. Die van hem valt van ellende uit elkaar, maar hij kan niet zonder horloge.
Het is een gezellig stadje met leuke winkeltjes en barretjes. Saya vindt haar souvenirs, maar Kyle helaas geen horloge.
Op de terugweg rijden we nog naar ECHT het zuidelijkste puntje....90 miles van Cuba. Foto´s maken en weer naar ons hotelletje. Morgen door naar Miami.