Malakka - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Corina Oosterhout - WaarBenJij.nu Malakka - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Corina Oosterhout - WaarBenJij.nu

Malakka

Door: HansCorinaKyleSaya

Blijf op de hoogte en volg Corina

17 Juli 2012 | Maleisië, Malakka

Gisteren ochtend zijn we begonnen met Central Market in Kuala Lumpur. Dit is een overdekte markt die we nog niet hadden bezocht. Het is hier heel anders dan de markt in China Town. Hier is meer gericht op kunstnijverheid. Hier hebben Saya en ik allebei een hele mooie ketting gekocht en het kost hier echt niks.
Daarna moesten we snel terug naar de bus, want we moesten om 11 uur vertrekken om naar Malakka te gaan. We vertrekken nu dus ook uit Kuala Lumpur en komen hier alleen nog terug om terug naar Nederland te vliegen.
Het was ongeveer 2 uur rijden naar Malakka, maar door wat tussen stoppen kwamen we pas rond 3 uur bij ons hotel aan. We hebben hier een zwembad op het dak, dus daar moest natuurlijk meteen ingedoken worden en dat hadden de kids ook zeker wel verdiend.
Na ons te hebben uitgeleefd in het zwembad zijn we met bijna heel de groep met de boot naar het centrum gegaan. Dit was een erg mooie tocht langs beschilderde huizen. En we hebben zelfs een "hagedis" in het water gezien. Onze gids Anam zei dat het een lizard was, maar hij leefde dus in het water en was heel groot.
In het centrum aangekomen zijn we lekker gaan eten bij een heel leuk restaurantje. Wij hadden iets met kip wat heerlijk was maar wel erg heet!
Daarna zijn we terug gelopen via het water wat ook heel mooi was, omdat het ondertussen donker was en het heel mooi verlicht was. We kwamen zelfs nog een waterorgel met allerlei kleuren en disney muziek :) tegen.
De kids waren onderweg al flink aam het onderhandelen geweest bij de moeders omdat ze bij elkaar op de kamer wilden slapen. We hebben hier een kamer met 2x een 2 persoonsbed (en de kinderen ook), dus we hebben ruimte zat. Nu zijn de jongens in de meerderheid en wilden ze met z'n 5e op een kamer slapen. De meiden mochten eerst nog gaan feesten bij de jongens en dan zouden ze met z'n 2e op een andere kamer gaan slapen.

Toen we vanmorgen de meiden wakker wilden maken waren ze niet op hun kamer, dus ik zei al gelijk: Ik zou eens bij de jongens gaan kijken, want daar zullen ze wel zijn. En ja hoor, ze hadden daar op de grond geslapen. Ze hadden 's nachts nog naar huin sleutel lopen zoeken, maar die lag nog bij ons op de kamer en ze "wilde" ons niet wakker maken. Ze hadden gelukkig wel dekens van de jongens gekregen :-)
En dat is hier ook zeker wel nodig, want het is niet normaal hoe hoog de airco hier staat. En ze zetten hem ook niet lager. We denken voor het ongedierte.
Na het ontbijt zijn we met Esther, Suzanne en Lotte naar het centrum gelopen en hebben daar al de bezienswaardigheden gedaan.
Malakka is van Nederland geweest, dus er zijn bier nog een paar Nederlandse invloeden. Ze hebben hier zelfs een molen, een christelijke kerk en het stadhuys. Onderweg zijn we eerst naar een authentiek gebouwd dorpje geweest. Hier konden we zien hoe de echt Malay leeft. Daarna hebbden we al de bezienswaardigheden in het centrum gehad en zijn we ook naar "the harmony street" geweest. Hier zitten meerdere geloven in een straat. Zoals het hindoeisme, het boedhisme en de Islam. Na een heerlijke lunch zijn we bij een schoenmaker die schoentjes maakt zoals ze door de rijke chinense vrouwen werden gedragen. van deze vrouwen werden de botten in de voeten gebroken en onder de voeten gebonden. vanaf jonge leeftijd wered de voeten ingebonden zodat deze niet meer groeide. De eigenaar van deze winkel is een man die vol passie over zijn vak praat. Een fooi voor de moeite en zijn mooie verhalen wilde hij niet, het enige wat hij wilde is dat wij wat foto's van zijn winkel op facebook zouden zetten, en dat gaan we ook zeker doen. Na deze fantastische middag zijn we op een trisha (riskja) naar het hotel terug gegaan. De fietsem zij hiet helemaal versierd met bloemen en andere dingen. We hebben er zelfs een met barbies gezien. Ook draaien ze een heerlijk muziekje, lekker hard.
Een heel leuk tochtje voor een goede prijs (omdat we flink hebben onderhandeld). Nog even een duik in het zwemvad genmomen en nu gaan we weer lekker naar het centrum om te gaan dineren.
Leuk om te lezen dat jullie onze verslagen leuk vinden om te lezen. Als we wat meer tijd hebben zullen we ook terug reageren, maar ze staan al weer op ons te wachten :)

• 17 Juli 2012 - 12:56

Carlijn:

Klinkt weer heerlijk Corina en de rest van de familie! Ben benieuwd naar de rest van de verhalen maar die hoor ik wel weer op de training!! Veel plezier nog!

• 17 Juli 2012 - 15:40

Corina Van Oosterhout:

Dank je Carlijn. Ik heb hier al veel gelopen (ook veel trappen), dus ik ben al hard bezig met het programma wat Jack ons gemaild heeft haha.