Cameron Highlands - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Corina Oosterhout - WaarBenJij.nu Cameron Highlands - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Corina Oosterhout - WaarBenJij.nu

Cameron Highlands

Blijf op de hoogte en volg Corina

24 Juli 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Gisteren zijn we aangekomen in Cameron Highlands. Het is hier een stuk frisser dan in de rest van Maleisië. Je kan het een beetje met Nederland vergelijken. Het is hier rond de 24 graden en het regent hier veel, maar dat is ook goed voor de vele theeplantages die ze hier hebben.
Toen we aan kwamen zijn we even over het marktje gewandeld en hebben we even in het centrum gekeken. Ze hebben hier ook een Starbucks, dus daar moest weer even gebruik van gemaakt worden. Ook hebben we hier gelijk een excursie geboekt voor morgen middag, want Jan en Petra hadden van vrienden gehoord wat mooi was om te zien. Nu gaan we met Jan, Petra, Rogier en Thijs in een jeep en Ronald, Marijke, Amber en Reinier gaan ook met z’n 4-tjes in een jeep.
We hadden afgesproken om met de hele groep ’s avonds bij een Hollands tentje te gaan eten, want we konden daar karaoke. Om 18.00 uur hebben we ons hier verzameld. We hebben wel Maleisisch eten op en dat was erg goed. Het was hier wel een stuk duurder dan we gewend waren. Zal wel die Hollandse invloed zijn ;-)
Na het eten opende de eigenaar de karaoke door zelf te beginnen. Daarna haalde hij er steeds andere mensen bij en nadat iedereen een beetje de kat uit de boom had gekeken, kwamen we met z’n allen helemaal los. De kids en de volwassenen hebben uit volle borst gezongen. Het was een erg gezellige avond.
Vanmorgen zijn we Cameron Highlands gaan verkennen met een schoolbus. Eerst gingen we naar een theeplantage, daarna naar een butterflyfarm en toen nog naar een marktje. Cameron Highlands was altijd een grote jungle en bestaat al meer dan 250 miljoen jaar. De Engelse vestigde zich hier en bouwden kostscholen en hadden allerlei andere invloeden. De Nederlanders verscheepte de thee. Bij de butterflyfarm waren grote vlinders en andere insecten. We mochten ook van alles vasthouden, zoals een slang en een kameleon, maar wij vonden het maar zielig hoe ze met die beesten om gingen. Daarna nog over de markt gelopen en aardbeien gekocht, want ze zeiden dat die hier heel anders smaakte dan ion Nederland, maar dat vonden wij niet. Ze waren wel heel lekker.
Toen weer terug naar het hotel om ons even op te frissen, want we werden om 14.30 uur weer opgehaald om met de jeeps op pad te gaan. We hebben toen ook nog een highthea genomen in het hotel.

De jeep waar wij mee gingen was al 25 jaar oud. Die rijden hier heel veel rond. Ze zijn achter gebleven van de Engelse. Toen wij opgehaald werden begon het net heel hard te regenen. We gingen eerst naar een uitkijkpunt, maar door het slechte weer zagen we hier niet veel. Daarna gingen we naar Mossy Forest. Dit is een bos (stuk jungle) waar heel veel mos groeit. Eerst kregen we wat uitleg over wat er allemaal groeide en toen gingen we het bos in. Het was erg nat van de regen, dus een erg avontuurlijk tochtje. Door de mist en het licht wat door de bomen heen kwam was het een héél mooi gezicht en de bomen zijn dus allemaal helemaal bedekt met mos. Ook hebben we hier een vleesetende plant gezien. Daarna nog even bij een paar punten gestopt om nog wat foto’s van de theeplantages te maken. Op de heenweg zagen we theeplukkers, maar die waren helaas al weg.
Daarna nog naar een kleine waterval, maar dat stelde ook niet veel voor. Dat had onze gids al verteld. Vroeger ging hij daar altijd zwemmen met de Engelse kostschool jongens, maar toen was alles er omheen ook nog jungle en was het water mooi helder. Toen we weer terug bij ons stadje waren hebben we ons daar af laten zetten en zijn we gezellig over de Ramadan markt gaan lopen. Echt super leuk om te zien hoe hier al dat eten gemaakt wordt. Wij hadden besloten om hier te eten en van alles wat te proberen. Dat kan je hier gerust doen, want het kost echt niks. We zijn begonnen met Murtabak. Hier had ik al van gehoord, dus dat wilde ik sowieso een keertje proeven. Het was al helemaal leuk om te zien hoe ze het klaar maakte, maar het smaakte ook heerlijk. Het is een soort deeg en daarin zit een sausje met kip. Je kreeg er ook nog een sausje bij, maar dat was heel vloeibaar, dus niet echt makkelijk om er bij te gooien. Daarna hebben we nog meer lekkere, plaatselijke hapjes geprobeerd, zoals bijvoorbeeld een tonijn loempia. Als ze uitverkocht zijn pakken ze hun boeltje op en gaan weer weg. Ook hebben we een soort worstenbroodje op en oliebollen en saté. We hebben ook noh drinken uit een zakje geprobeerd. Saya had watermeloen gekozen, maar dit vonden we allemaal niet echt lekker, maar het eten was allemaal super lekker!!
Nu ons bedje in, want morgen moeten we weer vroeg vertrekken naar Penang.

• 24 Juli 2012 - 14:25

Opa En Oma:

Hoi ,wat jammer dat het regende met de jeep tocht
    Jullie zullen wel erg nat zijn geweest en modderig
    Hier is het nu rond de 30 graden
    Morgen gaan wij naar Renesse,heerlijk luieren
    Genieten jullie maar lekker verder van die mooie reis
    groetjes opa en oma xxxxxxxx

• 24 Juli 2012 - 16:25

Rien:

Jullie hebben weer een zware dag gehad lees ik, eerst Starbucks, hollands restaurant en dan de Ramadan markt. Het lijkt wel lui lekkerland!! Maar geniet ervan en veel plezier in Penang.

• 24 Juli 2012 - 22:13

Ruud Denis:

Wat een avonturen worden er weer beleefd door de familie Van Oosterhout! Gelukkig relaxen jullie ook af en toe onder een waterval of met een kopje thee, anders zou je gelijk weer aan vakantie toe zijn als je terug bent met zo'n druk programma ;-)