Langkawi - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Corina Oosterhout - WaarBenJij.nu Langkawi - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Corina Oosterhout - WaarBenJij.nu

Langkawi

Blijf op de hoogte en volg Corina

31 Juli 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Het was een heerlijke rustdag gisteren. Na heerlijk te hebben uitgeslapen en lekker ontbijtje op en toen richting zee en zwembad. Lekker bruin geworden en heerlijk uitgerust en ik heb zelfs nog een stuk in mijn boek kunnen lezen. Daar heb ik hier nog niet zoveel tijd voor gehad.
’s Avonds zijn we even naar een marktje gegaan, want we wilden toch nog wel wat souvenirs shoppen. Jan, Petra en Steve en Ingrid gingen ook mee met de kids. Toen we daar aankwamen bleek het echt een markt van niks te zijn, dus zijn we snel weer terug naar ons eigen stadje gegaan om daar wat te eten en te shoppen. Ook hadden we vandaag nog een excursie voor morgen geboekt. We zouden eigenlijk met een Nederlands talige reisleider een Mangrove tocht gaan maken, maar er konden maar maximaal 12 personen per keer mee en anders moesten we ’s middags gaan, maar daar hadden wij niet zo’n zin in en Ronald en Marijke ook niet. Dus ging Marijke vragen bij het toeristen bureautje of we met een andere gids morgenvroeg mee konden en dat kon en nog veel goedkoper ook . Steve en Ingrid wilden toen ook mee, dus gaan we met 3 gezinnen morgen een tocht maken. De kinderen hadden iets voor Leonie verzonnen en dat zou ’s avonds uitgevoerd worden maar dat liep een beetje mis, omdat het al te laat was. Ze hebben het toen nog wel gedaan, maar de andere dag zouden ze het nog helemaal uitvoeren, dus daar vertel ik morgen meer over.

Vandaag stond de mangrove tour op het programma. Eerst werden we met een busje opgehaald om naar de boot te gaan. Daar aangekomen gingen we op de boot een vaarde hij door een mangrove bos. De bomen leven hier allemaal in het water. Toen gingen we op zoek naar wat dieren. We zagen een slang en een waterhagedis maar die was heel snel weer weg. Daarna gingen we ook nog de adelaren voeren. Hier hebben we hele mooie foto’s van. Wat een spanwijdte hebben die vleugels! Ze zijn echt heel groot. Daar kwamen we bij een grot en daar mochten we doorheen lopen. Hier zaten vleermuizen in. Erg bijzonder die beesten. Toen we uit de grot kwamen waren er allemaal aapjes. Er was ook een moeder aap met een kleintje die uit de borst dronk. Echt super schattig. Dit leverde natuurlijk weer hele mooie plaatjes op. Daarna weer op de boot om nog een stuk te varen langs drijvende huisjes. Daarna zette hij ons af bij een visrestaurant. Hier konden we lekker wat drinken. Ze hadden hier ook bakken met allerlei verschillende vissen. Een klein jongetje ging ze voeren. Saya kreeg een kwal vast. Hij prikte niet, dus deze was gelukkig onschuldig. Ook zat hier en “ballonvis” in. Die haalde hij er ook uit en hij blies zicht toen helemaal op. Echt heel gek en wat een maf koppie heeft zo’n beest. Toen hij weer terug in het water ging liep hij naar een paar minuutjes weer leeg.
Ook was er een hele grote rog. Die konden we ook nog aaien.
Toen we allemaal klaar waren met drinken zijn we weer op de boot gestapt en toen was het nog een klein stukje varen en zat de tocht er weer op.
Terug in het hotel nog lekker van de zee en het zwembad genoten en daarna zijn wij (ons gezin) samen met Reinier nog even gaan shoppen, want er moesten nog wat souvenirs gekocht worden.
Maar dat valt hier in Langkawi dus vies tegen. Ik wilde nog heel graag een boeddha en heb hem niet eerder gekocht omdat ik dacht dat ik dat hier allemaal wel kon kopen, maar je hebt er hier bijna geen. Gelukkig heeft Saya er al wel een gekocht. Dus een tip voor als je naar Maleisië gaat. Koop je souvenirs gewoon als je ze ziet en wacht niet tot Langkawi, want dan heb je niet veel keus meer.
Daarna zijn we gezellig met z’n allen gaan eten bij restaurant de Cactus. Dit is ons afscheidsdiner, want morgen hebben we nog wel de hele dag, maar dit was onze laatste avond samen. Leonie had voor al de kinderen een diploma van Djoser en daar heeft ze voor iedereen iets persoonlijks opgeschreven. Echt super lief gedaan. Na het eten hebben wij (de ouders) onze limerick gedaan. We hadden per gezin allemaal een stukje over een bepaalde plaats waar we geweest waren en een gezin had het slot om Leonie te bedanken voor haar goede zorgen en inzet en toen kreeg ze natuurlijk meteen haar fooi. De kinderen gingen iets eerder naar het hotel terug, want die moesten nog alles voorbereiden voor de grote avond. Wij kwamen een daarna en Hans zou nog een kampvuur voor ze regelen op het strand. Met een mannetje van het barretje ging hij met een hakbijltje de jungle in om hout te sprokkelen . Ondertussen waren de kids klaar voor hun act voor Leonie. Ik zal even bij het begin beginnen. Kyle had in het begin van de vakantie al zin om een griezelverhaal te schrijven. Daar is hij mee begonnen en het speelde zich af tijdens onze reis door Maleisië. De andere kinderen hadden het begin ook gelezen en werden ook enthousiast, dus zo ontstond er een heel griezelverhaal over de kinderen in Maleisië. Al de kinderen gingen een veel een dood. En Leonie was de hoofdverdachte . Omdat ze ook een leuk afscheid voor Leonie wilden doen, ontstond het idee om een spooktocht te houden over het griezelverhaal. Een applaus voor de kinderen, want ze hebben dit super goed in elkaar gezet. Ze waren allemaal prachtig geschminkt en de ouders en Leonie moesten door heel het hotel en omgeving lopen om langs al de overleden kinderen met hun verhaal te lopen. Ze lieten ons soms aardig schrikken. Als we langs een kind kwamen vertelde die een stukje verhaal over hoe ze tijdens de reis dood gegaan waren. Op het eind kwamen we bij Amber en Saya die heel eng geschminkt waren en hun haren recht overeind hadden. We moesten bij het kampvuur gaan zitten en toen kwamen al “de lijken” er ook bij zitten en begon Kyle heel het verhaal voor te lezen. Leonie vond het geweldig en wij ook.
Morgen de laatste dag. We vertrekken rond 17.30 uur naar het vliegveld om in een uurtje naar Kuala Lumpur te vliegen en daarna vliegen we rond 00.00 uur weer naar Amsterdam.

• 31 Juli 2012 - 14:41

Brenda Van Gogh:

Kom maar op met die foto's, ben benieuwd!!

Groetjes,
    Brenda

• 31 Juli 2012 - 14:51

Opa En Oma:

Hoi schatten
    Wat waren dat weer mooie dagen.
    En wat spannend is dat wa de kinderen dedaan hebben.
    Wel heel knap hoor.
    Helaas is de vakantie bijna voorbij voor jullie.
    Maar wij vinden het wel fij als we jullie weer zien hoor.
    En al jullie verhalen horen.

groetjes opa en oma

• 31 Juli 2012 - 20:33

Ruud Denis:

Tsjee, wat vliegt de tijd... Een paar vluchten, jungle, watervallen, steden en een hoop lol, beestjes en dan tot slot ook nog een griezelverhaal bij een kampvuur, en ook voor ons - de volgers - is het alweer voorbij :-(

Het valt me nu op dat, wanneer je iemand via de site volgt, de tijd minstens net zo snel lijkt te gaan als dat je zelf aan het reizen bent! Geen idee of dat bij onze USA trip ook zo was voor de volgers, maar het valt me nu ineens wel op. :-)

Zag vandaag jullie facebook bericht dat de terugtocht werd ingezet. En hele goede, fijne en veilige terugvlucht gewenst en hopelijk zijn jullie snel weer ge-acclematiseerd in het koude Nederland. Dank voor jullie mooie verhalen: koester de herinneringen en vergeet deze mooie reis nooit!