Langkawi - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Corina Oosterhout - WaarBenJij.nu Langkawi - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Corina Oosterhout - WaarBenJij.nu

Langkawi

Blijf op de hoogte en volg Corina

28 Juli 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Om 7.00 uur ontbijten, dus vroeg opgestaan. Wat niet mee viel. We beginnen het nu wel te voelen. Laat er in...vroeg eruit…en heel veel doen! Maar nu kunnen we op Langkawi een beetje uitrusten.
Om 7.30 uur waren we al op weg naar de boot. Hij vertrok om 8.30 uur en we moesten 3 uur varen. Daarna nog een stukje met de bus en toen kwamen we om 13.00 uur bij ons hotel aan. Het is een mooi hotel, met een leuk zwembad en een leuke bar met uitzicht op het witte strand.
Natuurlijk zijn we meteen het zwembad in gedoken om een beetje af te koelen. Hans heeft ondertussen geregeld dat we morgen kunnen gaan duiken, dus daar zijn we allemaal erg blij mee. Daarna nog een lekkere cocktail bij de zee en toen weer opfrissen om ’s avonds weer een hapje te gaan eten. Hans had een leuk tentje gezien toen hij op het brommertje met Leonie het duiken aan het regelen was, dus daar zijn we met een grote groep heen gegaan. Het eten was er lekker en ze hadden zelfs nog heerlijke toetjes. Hans had gebakken ijs en ik had gebakken ananas met ijs. Heerlijk!!

Vandaag zijn we dus gaan duiken. We werden eerst opgehaald met een busje en toen werden we naar de haven gebracht. Eerst even een formuliertje invullen en toen met de boot naar onze duikplaats. We zaten vlak in de buurt waar een groot gedeelte van onze groep gingen snorkelen.
Onderweg op de boot zagen we een walvis. Wat dus erg gaaf was!!!
Onze eerste duik was bij Coral Garden. Erg mooi. Helder koraal met heel veel wit en paars koraal. Er was ook een grote variatie aan vissen en er waren hele grote barracuda’s. Ook zagen we een zeepaardje. Deze hadden we nog nooit gezien, dus dat was natuurlijk top!
Dus een fantastische eerste duik.
Daarna werden we op het strandje afgezet waar de rest aan het snorkelen waren. Daar kregen we onze lunch. Het was een lunchbox en was erg lekker. Ondertussen wat verhalen uitgewisseld met de rest van de groep en toen zijn we ook even gaan snorkelen om de haaien te zien! Maar helaas zagen wij ze toen niet. Toen we over de pier wegliepen zagen we er ineens heel veel.
Onze tweede duik was bij het house reef en we zouden dan eindigen bij de pier. We hadden dit keer minder mooi koraal. We zagen wel hele scholen met vissen, waar we tussen zwommen. Daarna nog op zoek naar de haaien en ja hoor we zagen ze . Zelfs een hele grote van ongeveer 1.5 meter! Dus wij super blij! De kids deden het ook weer fantastisch goed. Mooi om te zien hoe rustig ze in het water zijn.
Daarna weer terug met de boot en busje naar ons hotel. Lekker ff gedoucht en nu even op ons bedje aan het bijkomen en het verslag aan het typen. Vanavond gaan we nog even naar het stadje om te eten en shoppen en morgen maken we er een rustdag van. Lekker uitslapen tot een uur of half 10, dan ontbijten en lekker op het strand in een lekker ligstoel met een heerlijk drankje.

• 29 Juli 2012 - 19:35

Rien:

Alweer een superieur verslag van een mooie dag. Duiken tussen de haaien, dat lijkt mij wel eng. Maar je moet het denk ik gewoon eenmaal doen. Geniet nog van jullie vakantie in dat prachtige land.