Taman Negara (2) - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Corina Oosterhout - WaarBenJij.nu Taman Negara (2) - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Corina Oosterhout - WaarBenJij.nu

Taman Negara (2)

Door: HansCorinaKyleSaya

Blijf op de hoogte en volg Corina

19 Juli 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Vandaag gingen we met onze eerste excursie mee in Taman Negara namelijk een rapid shootiong.
Heel de groep ging mee, dus we hadden 3 boten nodig. Het waren van die hele platte boten en je moest eigenlijk gewoon op de bodem gaan zitten. Er waren er 2 met een dak en 1 zonder.
We moesten van te voren al onze spullen in een plasticzak doen, want we zouden gegarandeerd nat worden. Wij zaten in een andere boot dan de kinderen. De bootjes gingen heel snel door het water en als we een andere boot passeerde dan werden we helemaal nat gespetterd door de andere boot. Die andere hadden een peddel, dus die konden veel water produceren en we waren dus ook allemaal binnen 2 minuten zeiknat. Het was heel warm vandaag, dus we hadden natuurlijk de grootste lol. Het was ook een fantastisch uitzicht zo op de rivier. Toen we uit gespetterd waren kwamen we bij een dorpje (Orang Asli) aan waar de bateq bevolking leefde. Het waren Afrikaanse en Malaise mensen. Hier vertelde onze gids (erg leuke man, die het leuk uitlegde) over het leven van deze stam. Als er de moesson was dan moesten ze steeds hun dorpje verplaatsen i.v.m. de regen.
Ook kregen we te zien hoe ze pijltjes maakten voor hun blaaspijp en hoe ze vuur maakten.
Daarna mochten we allemaal nog even met de blaaspijp schieten op en knuffelbeertje dat opgehangen was als doelwit. Dit keer had Hans raak geschoten. Onze gids vertelde ook nog dat als de mensen hier wilden trouwen ze een nacht met elkaar door moesten brengen en dan waren ze al getrouwd :)
Daarna konden we even door het dorpje lopen. Hartstikke leuk om al die kindjes daar te zien. Hier hebben we weer prachtige plaatjes geschoten.
Daarna werden we naar een strandje gebracht waar we lekker konden zwemmen en waar een liaan hing waar we aan konden zwieren en zo in het water landen. Onze gids vond ook nog een steen waar een soort oranje verf vanaf kwam als hij het met water mengde. Hier worden de meisjes mee beschilderd als ze gingen trouwen. Hij beschilderde onze kids er ook mee :)
Toen was het weer tijd om terug te gaan en natuurlijk kwamen we weer niet droog aan.
We zijn daarna gelijk bij een restaurantje aan de rivier gaan eten. Het smaakte weer heerlijk en je snapt echt niet goed hoe ze het doen…zo goedkoop. We hebben daar voor 3 euro de man gegeten en gedronken :)
Daarna lekker douchen en opfrissen en de kids lekker het zwembad in. Dit is overigens niet echt lekker fris.
Vanavond zou de nightwalk zijn opzoek naar allerlei beesten zoals schorpioenen. Maar dat ging niet door omdat het vanaf vanavond met bakken uit de hemel komt. Onze eerste tropische regenbui. We zijn in de stromende regen naar de rivier gelopen om te gaan eten. Bij het eerste restaurantje waar we wilden gaan eten hadden ze geen drinken meer (dat schijnt hier normaal te zijn), dus hebben we een ander restaurantje op gezocht en zijn we opgesplitst, want met een groep van 26 personen is het toch wat moeilijker. Uiteindelijk waren we nog met de fam. Van Gemert en de fam. Koenders over en hebben we weer heerlijk gegeten. Ze raadde ons de saté aan en die was echt heerlijk. Dus hebben we nog maar wat extra bordjes besteld.
Het had toch wel wat met die stromende regen en het mooie uitzicht. Daarna weer terug in de stromende regen en nu met goed gezelschap en een lekker biertjetypen.
Zo weer lekker ons bedje opzoeken, want morgen gaan we de Canopy walk doen.

• 19 Juli 2012 - 14:21

Marielle:

Nou t klink allemaal super zeg, ik zou willen dat ik zo ondernemend was! Maar kwa regen, hier is ook een tropisch regen bui alleen duurt ie al uren!! Hihi veel plezier nog!! Groeten van ons!!

• 20 Juli 2012 - 13:56

Op En Oma:

hoi vakantieganders
    Weer een mooie dag jammer van de regen,maar je vondt het wel wat hebben .Hier gaat alles zijn gangetje
    En volgende week gelukkig beter weer
    rond de 25 graden.De regen zijn wij wel beu hoor
    groetjes opa en oma xxxxxxxx

• 21 Juli 2012 - 09:18

Corina Oosterhout:

Marielle: ik hoorde dat het volgende week beter wordt bij jullie, dus dat komt wel weer goed en als het hier regent is het nog 30 graden, dus sowieso anders dan in Nederland.
    Opa en oma: Gelukkig is het volgende week beter weer bij jullie. Kunnen jullie ook lekker van de zomer gaan genieten en hou hem dan nog even vast, zodat wij niet gelijk moeten afkicken in Nederland :-)