Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Corina Oosterhout - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Corina Oosterhout - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur

Door: HansCorinaKyleSaya

Blijf op de hoogte en volg Corina

16 Juli 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo allemaal, hier het eerste deel van onze reis door Maleisië. Vrijdagochtend zijn we aan gekomen in Maleisië. De vlucht is prima gegeaan. 12 uur vliegen is niet niks, maar we hadden een luxe vliegtuig, waardoor de tijd snel ging. We hadden allemaal een eigen schermpje waar we naar hartelust films, series en spelletjes op konden kijken/doen. We konden kiezen uit de aller nieuwste films (die bij ons nog in de bioscoop draaien), dus de tijd ging lekker snel. Ook hadden we 2 plaatsen met extra veel beenruimte wat ook wel lekker was.

Na deze lange vlucht kwamen we om 06.00 uur (12 uur 's avonds nederlandse tijd) in de ochtend in Kuala Lumpur aan. Dit is de hoofdstad van Maleisië en heeft bijna 2 miljoen inwoners. Maleisië herbergt 3 grote bevolkingsgroepen: de Malay, Chinezen en Indiërs.
Chinatown en Little India vormen tegenwoordig de skyline van Kuala Lumpur.Wij zitten met ons hotel (the 5 elemts) midden in Chinatown. Dit is een gezellig stuk in Kuala Lumpur waar vooral 's avonds veel levendigheid is.

Omdat wij 's ochtends in Maleisië zijn aangekomen en de dag ervoor 's midddags zijn vertrokken en dus daarom een nachtje hebben overgeslagen is iedereen moe van de verre reis. Op het vliegveld ontmoeten we onze groep en onze reisleidster. Daarna gaan we met de bus naar het hotel, waar we helaas nog tot 13.00 uur moeten wachten voor we onze kamer op mogen. Daarom gaan we eerst met de groep bij elkaar zitten om iedereen even voor te stellen en daarna gaat iedereen even door chinatown lopen tot het tijd is om op de kamers te mogen.In Chinatown lopen we over een locaal marktje in steegjes van nog geen mweter breed, waar ze varkenskoppen, kippenpoten en andere dingen verkopen Als het tijd is om naar onze kamers te gaan wij even een uurtje uitrusten. Wij slapen even, maar de kinderen gaan even gamen en internetten.
Daarna zijn we gaan eten met de hele groep. Leonie (onze reisleidster) had allerlei schalen besteld met van alles wat. Het was heerlijk en het kost echt helemaal niks hier. Het was een gezellig restaurantje en de kinderen en volwassen hebben elkaar ook even beter leren kennen. Daarna zijn de kinderen nog een spelletje weerwolven gaan doen en toen was het tijd om naar bed te gaan. En echt even bij te komen van de vermoeiende dag.

Gisteren (zaterdag) konden we er voor kiezen om met onze Maleisische gids (Anam) een citytour te gaan maken, maar wij hebben er voor gekozen om dit zelf te doen, zodat we zelf kunnen bepalen hoe lang we waar wilen blijven. Dit is heel goed bevallen. We besloten om met de metro te reizen. Dit is erg leuk omdat je dan ook wat mee krijgt van e locale bevoking.
We beginnen bij de Petronas twintowers. Deze zijn 452 meter hoog en was lange tijd het hoogste gebouw van de wereld. Na een paar mooie foto's zijn we weer in de metro gestapt om naar de KL-toren te gaan. Dit is een 421 meter hoge televisietoren, maar omdat hij op een heuvel gebouwd is komt hij boven de Petronas twin tower uit. Hier zijn we omhoog gegaan om Kuala Lumpur vanuit de hoogte te kunnen zijn. Helaas was het een beetje bewolkt, wat het zicht wat minder maakte, maar al met al toch erg indrukwekkend.
Hier heeft Kyle ook zijn eerste souveniertje gekocht. De Petronas Twin Towers in het klein.
Daarna was het tijd om naar Berjaya Times Square te gaan. Maleisie times square is het grootste winkelcentrum van Maleisie. Het heeft heel veel verdiepingen en wel meer dan 1000 winkeltjes. Op de 7e etage zit zelfs een heel pretpark. Na hier een tijdje te hebben rondgelopen komen we voorbij een winkeltje waar ze voetmassages geven en van die visjes hebben die aan je voeten gaan knabbelen :)
We willen dit toch wel eens proberen en het is hier maar 10 ringit (2.50 euro), dus stoppen we onze voeten in een bak met vissen haha. Na wat lachen van het eerste gekriebel voelt het toch wel fijn. De indrukken van dit mooie en indrukwekkende centrum hebben we bij Starbucks nog even de revu laten passeren. Met de merto, waarin wij als wat grote blanke mensen een attractie waren voor de reizende menigte, zijn we vervolgens naar de rand van de stad gegaan. Hier hebben we nog een stuk gelopen door een park.'s Avonds hebben we de nachtmarkt in chinatown bezocht. Dit was fantastisch om mee te maken. Saya heeft nog een icewatch gekocht en we hebben heerlijk gegeten op de markt. Na deze vermoeiende dag zijn we moe maar voldaan ons bedje ingekropen.