Kuala Lumpur (2) - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Corina Oosterhout - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur (2) - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Corina Oosterhout - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur (2)

Door: HansCorinaKyleSaya

Blijf op de hoogte en volg Corina

16 Juli 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Na een heerlijke nachtrust zijn we de zondag begonnen met het ontbijt in ons hotel. Omdat we pas om 11.00 uur met de bus vertrokken voor onze excursie, zijn we nog even door Chinatown naar Starbucks gelopen.

De excursie begon bij Batu Caves. De naam komt voort uit de rivier Sungai Batu die langs de heuvel loopt. De kalkstenen Hindoetempels liggen in een grot, die zo'n 400 meter lang en 100 meter hoog is. Via een enorme trap van 272 treden kom je bij de ingang van deze grot. Op de trappen naar de grot kwamen we meerdere apen tegen. In ce grot aangekomen zagen we een zeer oude vrouw (hindoe) met haren die wel meter lang moeten zijn. Ze was aan het bidden bij een van de tempels.
Toen we alles gezien hadden zijn we gaan lunchen. We kregen onze lunch op bananenbladeren en hebben heerlijk gegeten.
Daarna gingen we naar de apenheuvel. Hier lopen honderden apen rond. We waren van te voren gewaarschuwd dat we voorzicghtig moesten zijn, omdat ze ook wel eens agressief konden worden. Dus in het begin waren we een beetje voorzicghtig, maar na de kat uit de boom te hebben gekeken mochten de kinderen toch wat voer kopen om aan de apen te voeren. Dit was natuurlijk een feest. En hier hebben we dus ook weer een paar leuke kiekjes kunnen maken. Het was grappig om te zien hoe die apen met alkar bezig waren. We zagen apen die elkaar op hun gemak aan het vlooien waren. Eentje ging er uitgebreid voor liggen,. Ook waren er apen met jonkies. Om eentje werd erg zelfs gevochten.
Teon nog even het museum in en daarna was het tijd om naar het restaurant voor ons diner te gaan. We werden naar een visrestaurant gebracht aan het water. Hier hebben we lekker gegeten. Met de groep gat het overigens erg goed. We hebben een gezellige groep en de kinderen kunnen het oo heel goed met elkaar vinden, dus de kinderen gaan met eten ook altijd gezellig bij elkaar zitten.
De excursie hebben we afgeloten met een bootochtje naar de vuurvliegjes. De kinderen op een boot en de volwassenen op een andere boot. We moesten allemaal heel stil zijn en dan vaarde we langs de kant en in bepaalde bomen zaten dan de vuurvliegjes. Ze knipperen constant en we kregen even een kerstgevoel. We hebben zelfs even getwijfeld of het echt geen kerstverlichting was, maar we hebben er toch een paar zien bewegen.
We kwamen rond 22.30 uur weer bij ons hotel aan. De meeste gingen lekker slapen, maar wij wilde nog even door Chinatown lopen. We eindigde bij een reggaebar met een klein groepje. Waar we een heerlijke coctail hebben gedronken. Kyle heeft hier samen met zijn vrioend Reinier voor het eerst een coctail op (met een aangepaste hoeveelheid drank). Het was een sex on the beach :-)

• 16 Juli 2012 - 15:56

Wilma:

klinkt super , fijn dat het een leuke groep is ook best belangrijk . kijk al uit naar het volgende verslag . en drank mag pas als je 18 bent Kyle proost .

• 16 Juli 2012 - 16:12

Gonnie:

WAT EEN GEWELDIGE REIS ZEG, LEUK HE AL DIE APEN,EN DAN OOK NOG EEN DRANKJE METTTTTT HEERLIJK TOCH, GENIET ZE

• 16 Juli 2012 - 17:59

Ruud Denis:

Starbucks, hindoetempels, eten van bananenbladeren, vuurvliegjes, kerst in juni, apen, sex on the beach.... Klinkt als een super vakantie!

Geniet er maar met volle teugen van, hier zijn de winterbanden niet aan te slepen... ;-)

Mzzl,

Ruud & Nadine

• 16 Juli 2012 - 18:11

Open Oma:

hoi schatten
    Dat was weer een mooie dag
    De grotten waren zeker wel heel mooi
    En de aapjes en de vuurvliegjes
    Maar Kyle wat lees ik nu in het verslag,een coctail gedronken je was toch niet zat he
    Maar wel leuk dat de kinderen zo goed met elkaar omgaan
    groetjes opa en oma xxxxxxxxxxx

• 16 Juli 2012 - 19:04

Marielle:

Hey familie,
    Zo te lezen hebben jullie t prima naar je zin en volgens mijn ook al iets super moois gezien!! Veel plezier nog daar!!

• 17 Juli 2012 - 15:37

Corina Van Oosterhout:

Ruud: ik hoorde dat het in Nederland beter weer gaat worden, dus dat gaat helemaal goed komen voor jullie. En het is idd nu al een super vakantie.
    Opa en oma: Kyle was niet zat hoor haha. We letten goed op hem. Kus van ons allemaal.